Jak začít při tvorbě her: Nápad je základ!

Jak začít při tvorbě her: Nápad je základ!

Minule jsme si pověděli něco základního o enginech, a nyní se podíváme na nápady, protože ty jsou druhým základním kamenem celého vašeho projektu.

Nápad
Nápad je velice důležitý, protože bez něj byste se ocitly v pouhém vzduchoprázdnu. Pokud chcete vytvářet hru, je nutné nápad mít a pořádně ho rozvést ještě předtím, než se vůbec pustíte do samotného programování.

Na začátku je velice důležité, abyste si jasně stanovily celý příběh vaší hry. Aby byl hráč co nejvíce pohlcen hrou a hra jej opravdu bavila, musí mít příběh nápad a měl by být skutečně vypointovaný. Většina příběhů pracuje s hrdinou, což by měl být směr, kterého byste se zpočátku měli držet i vy. Nezapomeňte ani na pořádné vyvrcholení, aby byl příběh opravdu strhující, a hráč měl motivaci onoho hrdinu bezpečně dopravit až do úplného konce.

Krom příběhu je důležité také zasadit celou hru do tohoto pravého prostředí. Právě to v jakém prostředí se bude vaše hra odehrávat je jednou z podmínek, jaký vybírat engine, zejména pak v pokročilejších fázích vašeho projektování pocítíte, že každý z enginů se hodí k něčemu zcela jinému.

Krom prostředí je také důležité si jasně stanovit, jaký typ hry budete vytvářet, a jaká bude jeho hratelnost. Díky tomu si totiž jasně nastavíte jednotlivé ovládací prvky a mechanismy, díky kterým bude hráč hru ovládat, a bude se posunovat dále příběhem.

Pokud se tvorby vlastní hry pustíte, počítejte s tím, že vám zabere velkou spoustu času. I ta největší studia pracují na svých projektech několik let a to jsou jejich týmy sestaveny z opravdu velkého počtu lidí. Jejich díla jsou sice naprosto velkolepá, ale vy jste sám a jediný a vašim cílem je, aby vaše hra také byla naprosto skvělé. Řešením tohoto problému je poskládat svůj vlastní vývojářský tým kamarádů. Pokud se vám to povede, zaručujeme vám, že zažijete velké množství zábavy.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *